3. helmikuuta 2012

Hyvää mieltä

Perjantait voivat välillä olla tosi rankkoja. Niin kuin tänään. Mitään ihmeellistä ei ole sattunut, mutta pienillä asioilla on ollut suuri vaikutus mielialaan. Olen väsynyt, sillä takana on kiireinen työviikko Tukholman matkoineen. Olen herkässä mielentilassa, koska kuulin huonoja uutisia - onneksi en lähipiiristä. Niin että vaikka perusmieli on hyvä (ja väsymyksestä huolimatta kävin aamulla uuden vuoden lupaukseni mukaisesti salilla!), olen joutunut tänään tekemään hieman töitä hymyni eteen.

Ja vaikka on viikonloppu, se ei valitettavasti tarkoita minulle löhöilyä, vaan tiukkaa opiskelua.

Onneksi minua on siunattu jonkinasteisella sisään rakennetulla positiivisuudella. Sen sijaan, että löisin hanskat tiskiin, koska en jaksa eikä huvita, löysin parikin iloa tuottavaa asiaa, joihin saan keskittyä sen jälkeen, kun olen kirjoittanut pari tuntia koulutyötä.

Mikä siis motivoi väsyneen mielen perjantai-iltana? Ihanat sisustuskirjat ja -lehdet, jotka odottavat minua takuulla. Kynttilän valo. Kosteuttava kosmetiikka, jota pakkasen purema ihoni kaipaa. (Voin muuten suositella kaikille Body Shopin vitamiininaamiota, L'Occitanen käsivoidetta sekä ruotsalaisen Estelle & Childin yövoidetta!) Tiedossa on myös ihanaa aikaa ystävien kanssa, joten sen voimalla suljen kaikki ylimääräiset ikkunat, ja keskityn opiskeluun.

"Every cloud has a silver lining." So true.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti