19. helmikuuta 2013

Olohuoneen kruunu

Tässä minä istun ja ihailen. Siellä se roikkuu katossa: Secto Designin Octo-valaisin, jota olen odottanut vuosia. Olen säästänyt sitä varten ja puuttuva rahoitus järjestyi syntymäpäiväkolehdista. Ai että. Nyt on olohuoneessa siis kahden kuukauden asumisen jälkeen vihdoin kattovalaisin - ja minkälainen! Kyllä kelpaa.

Minä rakastan sitä, kuinka valo siivilöityy lampusta. Kaunista. Ja vaikka lamppu on valtavan suuri - minä mahduin laatikkoon, jossa se tuli! - se ei ole raskas. Päinvastoin,  mielestäni se näyttää oikein kevyeltä.

Mies sanoi: "Kyllä se on tosi hieno, mutta en ole varma, onko se tuon rahasumman arvoinen." No, minäpä tiedän, että on. Miksi? Koska en olisi halunnut olohuoneeseen mitään muuta lamppua, en kalliimpaa, en halvempaa. Vain tämä kelpasi.

Ps. Nyt on sitten kiirus saada ikkunalauta ja verhot paikoilleen, pianokin olisi saatava uuteen kotiin, lattialle kaunis talja, ja ikkunan eteen tarvitaan mukava lepotuoli, jotta vieraiden ei tarvitse istua rivissä sohvalla... Projektia riittää!



2 kommenttia:

  1. Lamppu on kylla upea! Meillakin se on ollut pitkaan ostoslistalla, ehka viela joskus... Hauskaa tassa on se, etta Seppo Kohon studio on ihan Helsingin kodin naapurissa ja lamppuja on todellakin tullut ihailtua kerran jos toisenkin. :)

    VastaaPoista
  2. Oi, jos näitä lamppuja asustaa naapurissa, siinä pystyy aika hyvin testaamaan designin kestävyyttä! :) Jos vuodesta toiseen haluaa sitä samaa lamppua, niin alkaa olla perusteltu ostos. Minä haaveilen vielä pienemmästä, kartionmallisesta valaisimesta ruokapöydän päälle...

    VastaaPoista