6. marraskuuta 2011

The voice

Tämä on fiilistelypostaus. Teen sen, koska kuuntelen Adelen 21:sta. Mietin omaa suhtautumistani musiikkiin. Se on mutkaton. Musiikki on aina ollut osa elämääni, mutta en osaa tehdä siitä numeroa - musiikki vain kuuluu elämään. Rakastan laulamista - mutta olen yksinkertaisesti niin esiintymiskammoinen, että tarvitsen pakkotilanteen tai kahden promillen humalan, jotta uskallan julkisesti laulaa - ja menisin takaisin pianotunneille, jos vain olisi aikaa, rahaa ja pianon mentävä asunto.

Olen fanittanut tasan kahta artistia elämäni aikana. Siis todella fanittanut. Nämä ovat Backstreet Boys teinivuosina ja Michael Jackson vähän myöhemmin. Sen jälkeen minun ja musiikin suhde on ollut tunteiden välitystä.

Olen todella moniruokainen musiikin suhteen. Liikutun klassisesta, latinorytmit saavat lantion liikkeelle ja kunnon bilefiilikseen tarvitaan vähän nopeampaa rytmiä. Musiikki on minulle täysin tilannesidonnaista. Tiettyihin kappaleisiin liittyy tiettyjä muistoja - ne voivat oikeasti viedä vuosien taakse. Musiikki auttaa pahaan oloon ja toisaalta voimistaa hyvää fiilistä. Tunnen oloni kuolemattomaksi Scandinavian Music Groupin keikalla ja nyyhkin joululauluja kuunnellessani.

On mahdotonta nimetä suosikkiartistia. Mutta kun fiilistellään, fiilistellään sitten. Upeita naisia, upeita ääniä. Ja sanoja, jotka merkitsevät enemmän kuin sanat.


Take me back in the arms I love
Need me like you did before
Touch me once again
And remember when
There was no one that you wanted more


- Celine Dion -



Many years have passed since those summer days
Among the fields of barley
See the children run as the sun goes down
As you lie in fields of gold

 -Eva Cassidy-



See how I'll leave, with every piece of you
Don't underestimate the things that I will do

-Adele-



I promise you, I'm always there
When your heart is filled with sorrow and despair
I'll carry you when you need a friend
You'll find my footprints in the sand

-Leona Lewis-



Mut mussa ei oo mitään
Mussa ei oo mitään uutta
Oon vielä samanlainen
Sama mieli
Sama sydän
Sama nainen

-Chisu-



Sitten kun oon viimeisen lauluni laulanut
Työni tehnyt, lapsenikin kasvattanut
Luokseni tulkaa
Katsokaa, että kaunis oon
huuleni punatkaa
Ja jotain punaista päälleni pukekaa
Niin matka voi alkaa

-Jenni Vartiainen-



Jos sinun rakkautesi
Tulee ja asuttaa aution puun,
Jos tulet oksalleni,
Annan sun levätä vierelläni.


-Anna Puu-



Hiekkatielle paljain jaloin
sateen jälkeen eksyttiin
Toisiimme kadottiin
Tartuin sinuun kii

-Jippu-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti