18. elokuuta 2011

Italialainen munakoisovuoka

Ok, olen ehkä aiemminkin myöntänyt, että kokkaaminen ei ole suurin intohimoni. Rakastan kyllä hyvää ruokaa enkä ole huono kokki, kun sille päälle satun, mutta minulla vain ei ole minkäänlaista ruoanlaittoon liittyvää kunnianhimoa. Päinvastoin, saan välillä - todistetusti! - voimakkaita ahdistuskohtauksia, kun on minun vuoroni laittaa ruokaa. Ja pakko myöntää, että minun vuoroni ei todellakaan ole joka toinen päivä. Siivoan talon lattiasta kattoon tuhat kertaa mieluummin, kuin tartun hellaan. Meillä siis usein mies puuhaa keittiössä sillä aikaa, kun minä heilun ympäri asuntoa rätti kädessä. Eikä kumpikaan valita - tämä toimii hienosti!

Ajattelen kuitenkin, etten ole täysi nainen, jos en koskaan tee muuta ruokaa, kuin salaatteja. Niinpä nyt on pakko hehkuttaa, että eilen tein italialaista munakoisovuokaa (= melanzane) ja siitä tuli superhyvää! En siis ole toivoton tapaus. Jee!




Ps. Miestä taitaa pelottaa, että innostun liikaa - hän kun saattaisi joutua pesukoneen täyttöön tai imurin varteen.   

1 kommentti:

  1. Näyttää hyvältä, täytynee kokeilla! Itse taas viihdyn niin hellan äärellä kuin rättiä heilutellen tai pyykkiä pesten - tosin välillä on ihanaa, kun mies hoitaa molemmat :)

    VastaaPoista